WAHH!! Heboh Di Instagram Apabila Sajat ‘Payung’ Kebonjolan Yang Pasti Buat Korang Tergamam!!

Alamak, baru sahaja reda isu Ismail Izzani tidak sedar muat naik gambar menampakkan ‘benjolan’ dalam seluarnya, Sajat pula didakwa muat naik gambar ‘belanja’ aset.


Hingga kini, status identiti usahawan kosmetik Nur Sajat Kamaruzzaman masih ‘misteri’ dan menjadi topik panas di kalangan netizen walaupun telah mendapat campur tangan pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Beberapa hari lalu, Sajat memuat naik sebuah gambar dirinya bergaya di sebelah sebuah kereta di laman Instagramnya.


Bagaimanapun, netizen sememangnya boleh menjadi penyiasat hebat apabila mata tajam mereka dengan cepat menangkap sesuatu yang tidak kena di bahagian bawah pakaian Sajat.

Malah, ramai yang mendakwa ‘benjolan’ itu merupakan kemaluannya, sekali gus menguatkan lagi tanggapan mereka bahawa Sajat sebenarnya seorang lelaki.

“Nampak sesuatulah, apa yang bonjol kat seluar tu?” komen netizen.

Berikutan lambakan komen negatif itu, segelintir pihak meminta jasa baik orang ramai untuk ‘menjaga tepi kain sendiri’.


Tajamnya mata perempuan


Sementara itu, ada juga pihak mendakwa bentuk yang agak ‘tersembul’ itu berkemungkinan besar bekas bengkung dipakai jutawan berkenaan.

Bodohlah korang ni, banyak lagi benda lain boleh tengok!

Foto: IG Sajat

“Artis Neraka” Gara-Gara Aksi Berpelukan…Fasha Sandha, Sajat Dikecam ‘Lunyai’ Oleh Netizen!!

Siapa saja yang tidak mengenali usahawan kosmetik yang penuh dengan kontroversi iaitu Nur Sajat. Hampir setiap hari ada sahaja gosip yang dikaitkan dengan dirinya.

Semalam, Sajat sekali lagi menerima kecaman daripada netizen yang tidak gembira melihat gambar dia dan pelakon Fasha Sandha berpeluk.

Foto: Instagram Nursajat
Gambar tersebut telah mengundang kecaman kepada usahawan kosmetik itu. Malah, Fasha Sandha turut menerima tempias kerana dikatakan berpeluk dengan bukan mahram dan berpakaian mencolok mata di mana menampakkan sebahagian dadanya walaupun gambar tersebut sudah pun dikaburkan.

Fasha Sandha & Sajat Digelar Artis Neraka Oleh Netizen Gara-Gara Aksi Berpelukan…

Lebih teruk lagi, Fasha digelar artis neraka dan dikatakan tidak memberikan tauladan yang baik kerana pergi ke kelab malam walaupun sudah mempunyai anak.

Bagaimanapun, terdapat beberapa individu yang tidak menyokong kenyataan tersebut dan mengatakan kemungkinan gambar yang dimuat naik oleh Sajat tersebut merupakan gambar lama.

Foto: Instagram Nursajat

Apa pun, sebaiknya janganlah menuduh dengan membuta tuli kerana tidak terdapat bukti bahawa mereka pergi ke kelab malam. Sama-samalah kita muhasabah diri kerana jika satu jari kita menunjuk kepada orang, ingatlah bahawa tiga jari lagi akan menuding kepada kita.-CARI

WAHH!! 10 Motorsikal Ini Dinobatkan Antara Motor Termahal Di Dunia Mei 2018

Motor merupakan salah satu kendaran terpopuler di seluruh negara bahkan sampai dunia. Dan di dunia ini ada beberapa macam jenis motor yang digemari oleh banyak kalangan dari mulai jenis motor Metic, Sport, Trail , dan Big Bike. Harga yang ditawarkan oleh setiap jenis motorpun bervariatif dari mulai jutaan rupiah hingga milyaran rupiah. Bukan hanya itu, untuk sebagian orang motor bukan hanya sebagai alat trasportasi biasa, namun motor juga merupakan pelengkap gaya hidup yang lebih modern dan lebih maju. Di dunia juga ada beberapa kendaraan bermotor yang sengaja didisain secara khusus dan hanya diproduksi beberapa unit saja.

Setiap pabrikan motor seperti Yamaha, Honda, Kawasaki, Suzuki, Ducati dan KTM pasti memiliki motor andalan yang memiliki harga yang mahal dengan perfoma motor yang diatas rata-rata namun masih dalam standarisasi International. Sementara itu dengan kemajuan teknologi yang semakin canggih dan lebih modern membuat motor jaman sekarang menjadi lebih bertenaga dan lebih handal dalam menghadang segala jenis kondisi. Dan kali ini otomaniac.com akan memberikan informasi tentang 10 motor termahal di dunia yang bisa menjadi referensi anda dalam memilih sebuah motor dengan perfoma mesin motor yang tangguh serta kenyamanan berkendara yang berkelas.

10 Motor Termahal di Dunia
Confederate B120 Wraith
Confederate B120 Wraith

1. Konfederasi B120 Wraith

Advertisement

Motor yang dibaderol dengan harga senilai US$ 92.500 atau setara dengan 1,1 Milyar rupiah ini memiliki disain motor yang cukup unik dan nyentrik. Motor yang dibuat oleh pabrikan asal Amerika yakni Confederate B120 Wraith ini mampu menarik perhatian para pengguna motor. Selain itu motor ini memiliki perfoma mesin yang terbilang sangat tangguh dan mampu menghasilkan tenaga yang luar bisa.

Motor ini menggunakan mesin motor yang berkapasitas 1490 cc dengan menggunakan 2 silinder dengan konfigurasi V. Motor ini juga mampu menghasilkan tenaga maksimum sebesar 125 HP pada putaran 7200 rpm dengan torsi maksimum sebesar 176 Nm pada putaran 4200 rpm dengan sistem pembakaran yang menggunakan karburator yang berkolaborasi dengan sistem transmisi 5 percepatan.

2. Vyrus 987 C3 4V

Vyrus 987 C3 4V
Vyrus 987 C3 4V
Dilengkapi dengan kapasitas mesin sebesar 1.198 cc dengan udara sebagai sistem pendingin mesinnya, membuat motor sport yang satu ini mampu mengeluarkan tenaga maksimum sebesar 168 Hp dengan torsi maksimum sebesar 136 Nm. Tenaga yang dihasilkan oleh Vyrus 987 ini kemudian disalurkan melalui sistem transmisi dengan 6 percepatan dengan pola pengoprasian transmisi 1 – N – 2 – 3 – 4 – 5 – 6.

Dibanderol dengan harga senilai US$ 103.769 atau setara dengan 1,3 milyar rupiah, menjadikan motor sport ini menjadi salah satu motor termahal di dunia. Selain itu motor ini juga memiliki tingkat kenyamanan yang berkelas, karena motor ini dibekali dengan dua buah suspensi yang berjenis swing arm yang terletak dibagian depan dan bagian belakang. Selain memberikan tingkat kenyamanan yang berkelas, motor ini jadi lebih terlihat unik dibandingkan dengan motor biasa.

3. MV Agusta F4CC


MV Agusta F4CC
Sebuah perusahaan asal Itali yang bergerak dibidang otomotif salah satunya ialah MV Agusta, yang memiliki anak perusahaan Cagiva. Dari ke 10 motor termahal di dunia salah satunya adalah motor buatan negri Pizza, yakni MV Agusta F4CC (Claudio Castiglioni). Motor ini dibaderol dengan harga senilai US$ 120.000 atau setara dengan 1,44 milyar rupiah. Motor MV Agusta F4CC ini juga merupakan motor sport dengan disain full fairing.

Selan harganya mahal motor ini juga menampilakan perfoma mesi yang lebih bertenaga dibandingkan dengan motor-motor sport biasanya. Menggunakan mesin motor yang berkapasitas 1.078 cc dengan in Line 4 siinder segaris, motor sport ini mampu menghasilkan tenaga maksimum sebesar 200 Hp pada putaran 12.200 rpm dengan torsi maksimum sebesar 125 Nm pada putaran 9.000 rpm.

4. NCR Leggera 1200 Titanium Spesial Edition


NCR Leggera 1200 Titanium special edition
Motor termahal di dunia berikutnya ialah NCR Leggera 1200 Titanium Spesial Edition yang memiliki harga senilai US$ 145.000 atau setara dengan 1,7 milyar rupiah. NCR sendiri merupakan perusahaan yang menembangkan Spare Part serta tune Up untuk mesin-mesin motor, khususnya motor Ducati. Dan motor NCR Leggera 1200 titanium Spesial Edition ini juga memiliki disain motor yang terbilang cukup agresif dan sangat menawan, sehingga banyak orang yang menyukainya.

Motor NCR Leggera 1200 titanium ini sebenarnya merupakan motor Ducati Corse DS 1100 yang medapatkan polesan tambahan dari NCR sehingga kapasitas silinder meningkat menjadi 1200 cc. Dengan melakukan pergantian beberapa spare part seperti stang piston, valves, dan cam dari bahan titanium dengan spesifikasi balap, akan membuat motor ini mampu mengeluarkan tenaga maksimum sebesar 132 Hp. Jadi selain memiliki harga motor termahal di dunia, motor sport ini juga memiliki perfoma mesin yang tangguh dan lebih bertenaga.

5. Icon Sheene


Icon Sheene
Dirancang dengan disian yang cukup menarik, motor sport naked bike ini juga dibanderol dengan harga senilai US$ 160.000 atau setara dengan 1,92 milyar rupiah. Hal tersebut menjadikan motor sport bike ini menjadi salah satu motor termahal di dunia. Motor sport ini juga dibekali dengan sistem rangka yang kuat dan ringan berbahan alumunium yang akan membuat motor ini lebih ringan dalam melakukan manuver-manuvernya serta lebih cepat dalam melakukan akselerasinya.

Selain itu motor sport yang satu ini dibekali dengan perfoma mesin DOHC 6 speed, 4 silinder segaris dengan kapasitas mesin 1400 cc. Dengan menggunakan mesin sejenis ini motor sport ini mampu mengeluarkan tenaga maksimum sebesar 130.52 Hp pada putaran 8750 rpm dengan torsi maksimum sebesar 117 Nm pada putarab 6750 rpm, kemudian tenaga yang dihasilkan tersebut akan disalurkan melalui sistem transmisi manual 6 percepatan.

6. MTT Turbine Superbike


MTT Turbine Superbike
MTT Turbine Streetfighter biasa disebut dengan Y2K superbike, karena motor ini telah menggunakan mesin dengan jenis Turboshaft yang dipakai oleh Rolls Royce Allison 250-C18. Dengan menggunakan konsep mesin turbojet tersebut motor ini mampu mengeluarkan tenaga maksimum sebesar 320 hp, hal tersebut membuat motor sport ini menjadi lebih bertenaga dan menjadi lebih tangguh.

Motor yang dibanderol dengan harga senilaiUS$ 150.000 atau setara dengan 1,8 Milyar rupiah, menjadikan motor ini menjadi salah satu motor termahal di dunia dengan memiliki kecepatan yang luar biasa. Motor ini juga mampu melaju sampai dengan 200 mph dengan melalui sistem transmisi dua percepatan semi otomatis. Dengan kecepatan seperti itu anda akan merasakan sensasi berkendara dengan jet darat yang sangat cepat dalam melakukan akselerasinya.

7. NCR Macchia Nera


NCR Macchia Nera
Itali memang kaya akan motor-motor yang memiliki perfoma mesin yang tangguh dengan harga yang cukup mahal. Hal ini di buktikan dengan sebagian besar motor termahal di dunia rata-rata di tempati oleh motor buatan Itali. Dan kali ini giliran NCR Macchia Nera yang menempati daftar harga motor termahal di dunia. Motor ini dibanderol dengan harga senilai US$ 225.000 atau setara dengan 2,7 Milyar rupiah.

Motor NCR Macchia Nera sendiri merupakan sebuah motor hasil tune up dari Ducati, dan kali ini motor Ducati Testastretta yang mendapatkan polesan tambahan dari NCR. Motor ini memiliki kapasitas mesin yang cukup tinggi yakni 998 cc, mesin ini disinyalir mampu menghasilakan tenaga maksimum sebesar 185 Hp. Selain itu motor ini juga memiliki disain yang cukup agresif dan lebih fress, dengan kombinasi rangka yang terbuat dari titanium dan karbon.

8. NCR M16


NCR M16
Motor yang membawa perfoma mesin yang cukup maksimal ini dibekali dengan kapasitas mesin sebesar 998 cc dengan 4 silinder segaris yang dipaduklan dengan sistem transmisi 6 percepatan. Mesin tersebut mampu menghasilkan tenaga maksimum sebesar 200 Hp pada putaran 7800 rpm. Motor buatan itali ini juga dilengkapi dengan teknologi Injectio sebagai penyuplai bahan bakarnya, sehingga mampu menghasilkan emisi yang lebih bersih da bersetandar Euro 4.

Motor yang merupakan motor Ducati Desmosedici 16RR ini telah di tuned oleh NCR, sehingga motor ini menjadi lebih bertenaga serta memiliki harga yang sangat mahal. Bayangkan saja untuk memiliki sebuah unit NCR M16, kalian harus merogoh kocek senilai US$ 232.000 atau sama dengan 2,78 Milyar rupiah. Selain itu motor ini juga memiliki disain yang sporty dan agresif yang di kombinasikan dengan rangka berbahan titanium dan karbon.

9. ECOSSE Titanium Series RR


Ecosse Titanium Series RR
Membaderol produknya dengan harga senilai US$ 275.000 atau setara dengan 3,3 Milyar rupiah, yang membuat motor ECOSSE Titanium Series RR ini menduduki peringkat dua dunia sebagai motor termahal di dunia. Motor yang diproduksi oleh Ecosse dilengkapi dengan macam-macam tekonologi canggih yang akan membuat perfoma motor ini lebih maksimal. Selian itu motor ini juga dilengkapi dengan sistem rangka yang terbuat dari bahan titanium grade 9.

Motor yang menggunakan type mesin 2 silinder dengan kapasitas 1966 cc ini mampu menyemburkan tenaga maksimum sebesar 135 Hp dengan torsi maksimumnya sebesar 192.5 Nm. Lalu untuk segi disain motor ini juga tebilang cukup unik tapi memili kualitas yang tinggi, karena pada rangka pada motor ini tebuat dari bahan titanium dan motor ini juga menjadi motor pertama yang mengaplikasikan titanium secara menyeluruh pada semua bagian rangkanya.

10. Dodge Tomahawk V10 Superbike


Dodge Tomahawk V10
Dan inilah yang ditunggu-tunggu oleh sobat otomotif, sebuah motor dengan kualitas tinggi serta perfoma mesin yang tangguh dan handal disegala medan serta memiliki harga paling mahal di antara motor termahal di dunia. Sebut saja motor Dodge Tomahawk V10 Superbike, yamg merupakan motor pertama di dunia yang memiliki harga sangat mahal yakni memiliki harga motor senilai US$ 555.000 atau setara dengan 6,6 Milyar rupiyah.

Sungguh harga yang sangat fastastis untuk sebuah motor, motor yang dibuat oleh pabrikan asal America Serikat yakni Dogde mampu melaju hingga 420 mil per jam. Motor yang telah mengguakan type mesin V10 dengan kapasitas 8300 cc serta dilengkapi dengan sistem transmisi 2 percepatan. Motor yang memiliki disain yang sangat unik ini juga di lengkapi dengan caliper rem dengan jumlam banyak yakni 16 piston untuk rem depan dan 8 piston untuk rem belakangnya.

Nah sob, apakah kalian mau mencoba ketangguhan dari motor-motor dengan perfoma yang tangguh dan juga mahal ini? namun untuk memiliki sebuah motor ini kalian harus benar-benar membayar dengan jumlah yang tidak sedikit, karena motor-motor tersebut dibaderol dengan harga milyaran rupiah dan menariknya motor-motor tersebut juga di produksi dalam jumplah yang terbatas.

Baca Juga : 8 Mobil Baru Di Indonesia

Itulah 10 motor termahal di dunia yang dapat otomaniac.com sampaikan, dengan memlihat daftar harga motor temahal di dunia tersebut pastinya membuat kita tercengang. Karena seperti yang kita ketahui motor-motor tersebut dibaderol dengan harga paling murah ialah 1,1 milyar rupiah dan harga termahalnya ialah 6,6 milyar rupiah, sungguh sangat fantastis bukan. Demikian informasi yang otomaniac.com sampaikan semoga informasi tersebut bisa bermanfaat bagi kalian. “SALAM OTOMOTIF”.

MENJIJIKKAN!! Ini Tempat Paling ‘Berkuman’ Di Dunia, Apa Yang Menyebabkan Gun Wall Di Seattle Jadi Tarikan Pelancong pasti Membuatkan Korang Muntah!

Siapa sangka atau pernah terfikir gula-gula getah boleh dijadikan bahan seni umpama grafiti.

Jika di Singapura gula-gula getah diharamkan, di Seattle, Amerika syarikat pula gula getah jadi tarikan pelancong.

Fotointerest

Market Theater Gun Wall ini mungkin bukan untuk semua orang.

Namun jika diamati dengan teliti, kawasan yang nampak kotor bagi sesetengah orang ini sebenarnya boleh dikatakan sebagai suatu hasil seni secara kolektif.


Fotointerest

Kawasan ini telah menjadi tarikan sejak tahun 1999 dan pernah tersenarai sebagai tempat ‘Paling Dipenuhi Kuman di Dunia’ pada tahun 2009.

Fotointerest

Ia dikunjungi bukan sahaja para pelancong malah ada juga pasangan baru berkahwin menjadikan lokasi sesi penggambaran.

Bagi anda yang berminat mengunjungi lokasi ini namun mementingkan kebersihan, gunakan penutup hidup dan elakkan daripada memegang dinding.

Fotointerest

Pada tahun 2015 kerja pembersihan telah dilakukan kerana kesan bahan dalam gula-gula getah dikatakan telah mula menghakis struktur batu-bata dinding.

Apa lagi destinasi kotor namun tetap jadi tarikan yang anda tahu? Kongsikan di ruang komen di bawah! -CARI

(Video) ‘Dianggap Sebagai Jelmaan Tuhan’ Bayi Berusia 23 Tahun, Cuma Mampu Bertutur ‘Mama’ Apabila Diselidik Membuatkan Ramai Yang Ternganga!!

Manpreet Singh, 23, dilahirkan di Punjabi pada 1995, namun kini beratnya hanya cuma 4 kg sahaja. Satu punca misteri yang masih belum dapat dirungkaikan membuatkan Manpreet dilihat seolah-olah terperangkap dalam jasad bayi berusia 1 tahun. Malah dia yang tidak mampu berjalan, perlu dibawa kemana-mana persis anak kecil yang perlu didukung ibunya.

Walaupun Manpreet dilahirkan sebagai seorang bayi yang sihat tubuh badan, namun dia berhenti membesar setahun kemudian sebelum sempat belajar untuk berjalan dan bercakap. Keadaan itu menyebabkan ia perlu diuruskan seperti seorang bayi walaupun hakikatnya sudah pun dewasa.

Keluarga Manpreet sendiri bingung dengan keadaan yang menimpa anak mereka. Malah, doktor yang merawat hanya sekadar memberi pendapat bahawa ia mungkin mempunyai kaitan dengan ketidak seimbangan hormon.

Saintis bagaimanapun berpendapat Manpreet mungkin menghidap penyakit Sindrom Laron, satu kejanggalan genetik yang sangat-sangat jarang berlaku. Namun kenyataan tersebut tidak dapat dibuktikan memandangkan ibu bapanya tidak mampu untuk menyediakan wang lebih daripada RM 27 ribu yang diperlukan untuk membuat pemeriksaan.

Mereka yang menghidapi sindrom Laron mempunyai masalah dengan hormon Insulin-Like Growth Factor 1 atau IGF1. Penghidap ketiga yang berjaya ditemui di dunia kini hidup di Ecuador.

Ibu bapa Manpreet yang tidak mampu menjaganya memandangkan mempunyai dua lagi anak yang lain, kemudian bertindak menyerahkannya kepada bapa dan ibu saudaranya untuk dibela.

Kehadiran Manpreet di kejiranan baru di Hisar lantas menjadi sensasi baru penduduk setempat hingga ada yang menganggap Manpreet adalah jelmaan Tuhan. Walaupun mempunyai badan seperti bayi, tetapi fizikal Manpreet seperti kulitnya menunjukkan tanda-tanda penuaan.

Malah, Manpreet hanya mampu menyebut beberapa perkataan sahaja menyebabkan penjaganya terpaksa memahami kehendak Manpreet melalui pergerakkan badannya.

”Manpreet menggeletar seperti bayi dan mudah takut. Apabila dia mendengar bunyi anjing menyalak, dia merasa takut dan menangis. Manpreet juga kadang-kadang seorang yang mesra dengan jiran yang berkunjung, dia menghulur tangan seolah-olah ingin berkawan dengan mereka,” kata bapa saudaranya, Karanvir Singh, 45.

”Manpreet sukakan susu dan roti. Dia gemar untuk menikmatinya di waktu pagi dan tidak pernah terlepas. Walaupun dia cuma mampu menuturkan perkataan seperta ‘ma’ dan ‘mama’, dia belajar berkomunikasi melalui pergerakkan anggota badannya,” kata ibu sandaranya pula, Lakhwinder Kaur.

Sumber : Daily Mail

“Beli Hantaran Mahal-Mahal Buat Ape??..Bukan Boleh Buat Masak Masa Lapar” Hantaran Mesti Ikut Kemampuan, Nasihat Lelaki Ini Boleh Buat Korang ‘Sentap’

Apabila menguruskan hal perkahwinan, banyak proses yang akan dilalui oleh setiap bakal pengantin. Salah satu perkara yang termasuk dalam list semestinya menyediakan barang hantaran yang akan diberikan kepada pasangan masing-masing.

Namun, pernahkah anda terfikir memberikan barang hantaran di luar kebiasaan? Daripada anda menghabiskan wang membeli beg dan kasut berjenama ataupun makeup yang menelan kos ratusan ringgit untuk dijadikan hantaran, apa kata anda baca perkongsian dari Azizul Azli Ahmad yang tular di laman facebook ini.

Terpulang pada anda, ikut kemahuan masing-masing tapi idea ini boleh diguna pakai. Lepas kahwin, tak perlu risau lagi, barangan rumah sudah tersedia. Bukankah itu satu keperluan? Anda nilaikan.

GUBAHAN HANTARAN TERKINI?

Jika kita masih buat hantaran kahwin beg tangan, kasut, kek, jam tangan kita dah ketinggalan zaman.

Ini zaman ahmad maslan, hantaran mesti ikut keperluan.

1. Jika nak buat hantaran, mintak pihak pengantin beli barang keperluan. Bukan barang kehendak.

2. Jam tangan Tag Heuer, beg tangan Gucci, pewanggi CK, kasut LV, hp iphone X itu semua adalah kehendak dik bukan keperluan !

3. Itu semua bukan keperluan dalam berumah tangga, beg tangan gucci bukan boleh bantu masak sedap waktu perut sedang lapar.

4. Mesin basuh, periuk nasik, peti sejuk, seterika baju, tong gas antara keperluan lepas kahwin dik.

5. Tilam vono atau tilam kawin juga keperluan pengantin, tak ada katil pun tak mengapa. Janji ada tilam dan bantal. Tengah manis nie tidur kat dapur pun tak mengapa.

6. “Takkan nak letak peti sejuk dalam dulang”?. Soalan dari makcik bawang!. Pegilah Seng Heng dan jadikanlah peti sejuk dalam bentuk voucer. Letak gambaq cantik dan pakaikan reben warna warni.

7. “Ishhhh…. Nanti orang gelakkan kita, tak pernah orang buat pun”. Nak bagi orang gelak atau nak hidup bahagia lepas kahwin dik?

8. “Ishhhh… Nanti takdelah gambaq cantik cantik nak upload kat insta”. Hidup kita bukan untuk berkongsi semua benda dengan orang dik, simpan sikit rasa riak tu dalam dalam!

9. Zaman ini zaman keperluan, bukan zaman letak buah plastik dalam dulang lagi dik. Kalau nak habiskan duit buat hantaran, sediakan barang keperluan bukan barang yang orang bangga ambil gambar letak dalam instagram.

10. Jangan kata abang tak payung dik, abang nak adik jadi pengantin bijak dan hebat.

Kalau nak hebat lagi, buatlah replika kunci rumah yang dah beli. Tulis ditengah kunci nama pengantin, “u telah berjaya bukakan pintu hati i”. Jadikan hantaran pengantin baru nanti.

Abah Qilah
Pengantin Lama Jiwa Baru

#JanganBerhutangKahwin
#MajlisKahwinBangloDudukRumahSewa.
#KahwinSederhanaSaja

Siakapkeli.my

[VIDEO] SADIS!! Masih Ada Lagikah Kepercayaan Karut?? Taksub Dengan Tradisi Primitif..Beratus Mayat Bayi Perempuan Dibuang Dalam Longgokan Sampah!!!

Beratus-ratus mayat bayi perempuan yang baru dilahirkan ditemui terbiar dalam longgokan sampah di Pakistan sejak setahun lalu, dipercayai ada kaitan dengan tradisi segelintir masyarakat di sana yang mengutamakan anak lelaki.

Sejak awal tahun 2017, sebanyak 345 bayi ditemui mati di sekitar Karachi, bandar paling padat di Pakistan. 99 peratus daripadanya adalah bayi perempuan, menurut laporan media tempatan.

Malah, ada juga laporan daripada aktivis tempatan yang menyebut mayat bayi perempuan berusia 4 hari ditemui dengan kesan luka pada lehernya. Dalam satu kejadian yang lain, seorang bayi yang ditemui orang ramai menemui ajal apabila dilontar batu setelah ‘orang lama’ dalam komuniti menuduh bayi tersebut adalah anak tidak sah.

Menurut laporan The News International, aktivis daripada Chhipa Welfare Foundation memberitahu mereka berhadapan sebanyak 93 kes sedemikian di Karachi, dengan 70 kes berlaku pada tahun 2017 manakala 23 kes tahun ini.

Di Pakistan, membuang bayi adalah satu kesalahan jenayah dan pihak polis memberitahu kemiskinan dan buta huruf menjadi faktor utama mendorong ibu bapa-ibu bapa membuang bayi mereka.

Bagaimanapun, Anwar Kazmi daripada Yayasan Karachi Edhi Center berkata, majoriti daripada kes pembuangan bayi berlaku disebabkan ia lahir dari perhubungan luar nikah.

Katanya lagi, wanita yang melahirkan bayi luar nikah biasanya akan dihukum bunuh disebabkan stigma masyarakat manakala si bapa akan terselamat kerana seringkali dilindungi oleh keluarga.

”Kami sudah kerap kali berhadapan dengan kes sebegini sejak bertahun lamanya dan ada beberapa insiden yang berlaku sangat menyentuh jiwa. Ia membuatkan kami terfikir sama ada masyarakat kami kini sedang menuju ke era primitif kembali.” katanya.

Media juga turut membawa laporan yang diterbitkan oleh Oxford Institute of Population Ageing yang mendapati masyarakat di Pakistan mengutamakan anak lelaki dan rakyat negara itu perlu mencari jalan untuk mengatasi ‘ketidakadilan jantina yang berpegang kepada persepsi bahawa anak lelaki lebih bernilai berbanding anak perempuan’.

Seorang pegawai polis memberitahu bahawa pihaknya hanya dapat menjalankan siasatan secara terperinci sekiranya ada laporan polis di buat, namun katanya, polis hanya menerima satu laporan sahaja sepanjang tahun lepas berhubung kematian bayi akibat dibuang.

 

Sumber : Dailymail

“Kadang Makan Hati Dengan Suami…Volume Suara… Eh Dia Marah Aku Ke Ni?” Pastu Tunduk Muka Merajuk..Lari Sembunyi Belakang Tong Gas!!

Rakyat Malaysia merupakan masyarakat majmuk yang terdiri dari pelbagai kaum dan keturunan yang menyebabkan ada pelbagai dialek, loghat dan bahasa.

Ada dialek yang susah hendak difahami oleh orang lain berbeza negeri, ada loghat utara, Kelantan, Terengganu, Pahang, Melaka, Negeri Sembilan, Perak, Sabah, Bahasa Sarawak dan pelbagai lagi.

Namun itulah keunikan rakyat Malaysia, mengenali rakan dari negeri lain cukup membuatkan kita mendapat banyak pengalaman manis apabila berbicara.

Itu bersahabat, bagaimana pula dengan mereka yang berkahwin berbeza negeri, sudah pasti ia amat menarik dikongsikan.

Seorang wanita bernama Cik Atenn Azlan yang berasal dari negeri Kelantan, beliau telah berkongsikan satu perkongsian yang menarik mengenai dia dan suaminya yang berasal daripada utara.

Jom kita baca perkongsian yang begitu menarik dan ada lucunya.

Lelaki utara.

Lelaki utara atau orang utara. Aku tak tahu nak describe apa tentang depa. Depa cakap menengking-nengking. Bekeng pun ya. Muka cengey. Cakap main lepas selalunya.

Masa mula-mula aku kahwin dengan lelaki utara, setiap malam aku lari menangis belakang tong gas.

“Kenapa marah saya?”

“Laa. Mana ada maghah. Kami memang cakap lagu ni dari kecik lagi”

“Tipu! Tak percaya! Bye” – lari merajuk belakang tong gas.

Kadang makan hati tau dengan volume suara depa. Eh dia marah aku ke ni? Pastu tunduk muka merajuk.

“Awat diam?”

“Entah. Saya rasa seperti dimarahi”

“Laaaa. Mana duk ada. Oghang dak maghah, habaq maghah. Takyah duk buat bebai la. Pi makan nasi nu. Makan perabih buang. Tak abih makan jangan harap boleh tengok tv”

Kadang terfikir jugak, yeke ni style depa bercakap?

Bila dia panggil aku macam ni – “Aten mai sini sat”. Aku terus ketakutan seolah-olah aku ada buat kesalahan paling-paling-paling besaqqqqqq!

Aku cuba lepak dengan member-member dia yang kebanyakan budak utara. Tudiaaa buat ramai sungguh noh. Sora depa je duk bunyi satu kedai. Dejei, pelaq, anak haram takyah cakap la memang akan terkeluar tiap kali melawak. Haha. Tapi sumpah lawak. Aku selalu gelak sambil kesat airmata bercucuran. Entah la.

Depa punya melawak aku rasa nak bangun berdiri atas kerusi sambil tepuk tangan dan cakap Ya Allah hampa ni lawak sungguh noh. Haha.

Bila dah bertahun-tahun tinggal sebumbung dengan orang utara ni, aku jadi mudah sunyi bila dia takde kat rumah. Suara-suara dialah yang selalu memenuhi segenap inci ruang rumah.

Dia pernah cakap;

“Aten, perbezaan dialek kadangkala boleh buat orang jadi gaduh. Kami jenis cakap kasaq, awak orang Kelantan saya akui cara percakapan awak berlenggok gelemai macam orang siam kat Pattani. Tapi awak kena fahamlah budaya kami. Kami tak marah. Kami sedang bercakap”

Dan sekarang, aku pun dah terer cakap utara ok!

Aku akui, orang utara ni nampak ja kasar tapi depa sangat baik hati, peramah, lawak giler dan yang paling aku perasan; yang perempuan rajin mengemas & memasak, yang lelaki rajin bekerja.

Tapi percayalah, segarang mana pun depa, aku sayang depa lagi-lagi Amer. Aku tak boleh bayangkan hidup aku tanpa lelaki yang bermuka cengey, bersuara deqaih. Hidup aku jadi sunyi.

Ps: Adik aku pernah tanya “Abang Amer memang jenis suka tengok tv pasang volume kuat-kuat ke?” – Hmm bukan sora tv ja kuat, sora dia pun deqaihhh.
Peace ✌️

– Siakapkeli.my

6 SELEBRITI INI DI PERNAH JADI BAHAN MAKIAN NETIZEN GARA-GARA TAYANG IBADAH DI MEDIA SOSIAL!! NO.6 TU MEMANG MINTAK PUN..

Media sosial merupakan satu medium interaksi antara selebriti dengan peminat supaya semakin dekat. Perkembangan terbaru dari idola boleh dilihat langsung oleh peminat.

Selebriti juga boleh melihat melihat bagaimana reaksi peminatnya dari media sosial. Mereka biasanya memuatnaik aktiviti sehari-hari yang bahagia di akaun medi sosial mereka.

Hal beribadah kadang-kadang juga dimuatnaik oleh beberapa selebriti ini. Hasilnya ramai netizen yang sindir dan tak suka. Mereka banyak beranggapan bahawa kegiatan ibadah tidak seharusnya dimuatnaik di media sosial.

 

1.JOY REVFA


Melalui ruangan komen pula, ramai peminat yang mendoakan kesejahteraan Joy, namun ada juga yang melemparkan komen negatif yang mendakwa Joy seolah-olah riak dengan berkongsi gambar selfie seperti sedang bercuti bukan beribadah ketika di Tanah suci.

 

2. SHARIFAH SAKINAH


Gara-gara berkongsi gambar menjelirkan lidah ketika berada di Tanah Suci bersama suami melalui Instagram, pelakon Sharifah Sakinah telah dikecam sesetengah peminat dan pengikutnya di laman sosial tersebut.

Mungkin ramai yang tidak mengenali lebih dekat Sakinah, sebenarnya dia ‘gila-gila’ dan ‘selamba’.

Yang penting niatnya hanya antara dia dan Tuhan. Yang ‘Mak Cik Bawang’ harap jangan terlebih sibuk.

 

3. NORA DANISH


Pelakon dan penyanyi yang kini sedang hamil anak kedua turut pernah disindir oleh netizen.

Tindakan pelakon Nora Danish memuat naik gambarnya menunaikan solat sunat Tarawih suatu ketika dahulu menyebabkan ada segelintir individu telah memberi respons negatif dan menyifatkannya sebagai suka menunjuk.

Dalam reaksinya di Sinar Harian, Nora sendiri tak faham mengapa mereka gemar memberikan respons sebegitu. Walhal Nora sekadar berkongsi gambar menunaikan solat Tarawih sahaja. Bukan niat saya nak menunjuk tetapi memang dia suka berkongsi macam-macam gambar dengan peminat.

 

4. ROZITA CHE WAN


Tindakan Che Ta memuatnaik beberapa keping gambar sebelum berangkat menunaikan umrah bersama keluarga baru-baru ini, pelakon tersebut menerima reaksi kurang enak warga sosial media oleh kerana imejnya yang berpurdah.

Che Ta sebenarnya memang dikenali dengan sikapnya yang tak pernah ambil pusing dengan komen negatif netizen. Che Ta dan suaminya Zain Saidin antara pasangan selebriti yang pernah dikecam kerana bercium di tempat terbuka. Namun kecaman ini tidak memberi sebarang kesan dalam kehidupannya. 7 selebriti yang pernah cium mulut secara terbuka ada dalam artikel dibawah.

 

5. JANNA NICK


Duta Oppo terbaru, Janna Nick pernah dikecam hebat oleh ramai netizen menerusi laman Instagram (IG) gara-gara lebih sibuk berselfie ketika di dalam sebuah masjid.

Tindakan Janna itu dilihat tidak sesuai kerana seakan-akan tidak menghormati jemaah lain yang sedang tekun menunaikan ibadat. Kalau nak ikutkan ramai yang selfie dalam masjid lepas tarawih. Post dan #DoneTarawih. Bezanya Janna ni public figure. Betul tak?

Jadi setiap perbuatannya diperhatikan walaupun sekecil zarah.

 

6. AZWAN ALI

Bukan Azwan Ali berselfie dan membawa manopod ketika menunaikan umrah di Tanah Suci dikecam tetapi cara Azwan bergambar menunjukkan dia seorang yang menunjuk-nunjuk dan ini memberikan reaksi berbeza dari pengikutnya (sebenarnya pengkritik).

 

Artikel Sumber : CeritaViral

“Wanita Kat Luar Sana Buktikan Kat Kaum Lelaki Yg Kita Jgak Mampu Berdiri Di Kaki Sendiri.. Yakin Dgn Rezeki Allah”-Baru Je Cerai. Janda Ini Terus Hidup Kaya Raya. Ikuti Kisah Janda Anak 2 Ini.

Ini kisah aku, Si Wanita yg menyangka hidupku dulu telah habis dan tamat, diSini bermula kisah coretan hidupku. tanggal dec (tahun ku rahsiakan) aku telah di Nikahi oleh seorg lelaki yg berumur 15tahun lebih Tua driku, ya Lelaki itu suamiku.. aku cuma seorg gdis kampung yg sgt kampungan, remaja desa yg cuma tahu ttg hiruk pikuk desa, di besarkan oleh sebuah keluarga yg ramai adik beradik, dan aku anak ke dua bungsu,aku seorg gadis cilik bertubuh kecil dan cantik(itu kata rakan2ku) juga aku jga seorg yg bercita2 tinggi, saat itu umur ku baru 18tahun..

Baru lepasan SPM ketika itu,(keputusan spm tdk lah secantik mana cukup skdr lulus sahaja) Aku berkhwin dgn suamiku atas dasar kasih dan syg, kami cuma berkenalan di muka buku sekali bersua,suamiku ingin menikahiku, yaa aku terlalu terbuai dgn cerita kawan2 ttg indahnya bercinta selepas NIKAH, permulaan perkahwinan beliau menyanyangiku lebih dari nyawanya,hidupku Alhamdulilah beransur berubah drpd menjadi seorg Anak sawah kampung dan berpindah di Kota metropolitan KL, &akhirnya mjd surirumah spenuh masa..

Alhamdulilah selepas 2bulan bernikah aku di sahkan hamil suamiku adalah insan yg amat gembira, walaupun khdpnku telah berubah namun ibu dan ayahku tak pernah aku lupakan.. Disaat usia perkahwinan kami baru masuk tahun ke 3, umurku baru 21tahun aku sedang mgandungkan anak kami yg ke dua usia kandunganku baru 4bulan aku mulai merasakan sesuatu yg pelik pda suamiku, suamiku enggan mahu bersamaku di ranjang kami sering bertelaga..

Aku hairan apa kurangnya aku menjadi isteri makanan pakaian semua ttg dirinya aku uruskan.suamiku pun bgtu memenuhi keinginanku,cuma dia tmpt ku bgantung bayar kereta,rumah tempat ak berteduh keperluan ku dan bil api kampung pun suami yg byrkan mana mungkin aku boleh hdup tnpa suamiku. Benar kata org, Usah di sangka panas smpai kepetang rupanya hujan di tengah hari..saat kandunganku mencecah 6bulan aku pelik genaplah setengah suamiku mjd org lain. lmbt pulang kerumah dan sering sja megelak bersama dgnku,

Sampaikan 1hari aku memberanikan diri membuka HP suami dan segalanya terungkai. suamiku ada perempuan simpanan lain,& wanita tersebut wanita sepejabat dgnnya,wanita itu tua 5tahun dariku.paling menyedihkan wasap/gambar2 lucah mereka ada di HP suamiku hncur luluh hatiku saat itu, seminggu bertahan akhirnya aku luahkan hasrat hatiku menangis di sejadah sda tiada erti perut ku semakin membesar suamiku semakin menjauh dariku,andai ini takdirku Redha dan pasrah aku padamu ya allah..

Akhirnya ku temui wanita tersebut di pejabat suamiku dan aku sampaikan hasratku aku membenarkan suamiku bermadu di hadapan 6mata, wanita dan si lelaki itu,ya lelaki yg tlh merobek dan menghancurkan isi hati isteri yg bgtu syg dan taat setia pdnya, sayangku pdanya hanya bagiku cuma tukaran maut boleh memisahkan kami.. akhirnya pd ketika kandungan ku 8bulan suamiku dan wanita itu bernikah bersaksikan aku dan anak lelaki kami yg berusia 2tahun stgh,si anak bukti kasih syg kami,yg tdk tahu apa2, ada di bilik tirai agama itu,aku ya aku isterinya,tnpa ada stitik air mata keluar utk nya ya ego ku..ak hamparkan sgalanya demi sygku pdnya demi kasihku yg tak sangup melihat dia bergelumng dgn dosa dan zina,

walhal hari sebelum tarikh nikah suamiku hanya Allah yang tahu hancur hati ku, saat zuriatku menendang-nendang perutku hanya 1 yang aku inginkan saat dia melafazkan nikah cuma satu iatu keadilan namun sayang suamiku telah menyia2kan aku, saat malam pertama suamiku bersama isteri di bilik sebelah (kami serumah) spjg mlam aku menangis sambil memeluk erat anak kami, aku tak mampu ya Allah berikan hamba kekuatan, jesteru malam itu jga ku buat solat istikhorah mnta petnjuk,

ke esokkan harinya ku bgun sprti biasa senyum berlagak biasa meski mereka melihat mataku sembam.. senyuman lirik maduku,wanita,sdrkah kau kau berbahagia dgn kehancuran kaum mu?
hari demi hari berlalu,aku semakin sarat dan semakin menunggu hari aku di perlakukan seolah2 pembantu rumah,jika “giliran” aku utk suami tdur dibilikku,ttpi suami gelisah mahu kebilik sbelah, utk pgetauhan pembaca ak tak perna bertegur sapa dgn maduku, walau mcm mana pun mulia seorg hati aku tak sanggup memandang wajah org yg tdur bersama suamiku..

Maduku jg tk pernah mahu bckp dgn aku, aku sdar aku cuma seorg wanita yg miskin dan mgkin sda tdk ada erti lg di mata suami,dan sampai ke 1tahap aku benar2 tak tahan dgn perangai suamiku yg lansung tak perna melayani batin dan jiwaku,perasaanku di endahkan. melihat aku menangis seolah2 benda biasa bgnya,mereka tertawa bergurau senda dihdpnku seolah2 aku bukan isterinya jga,bckp dgnku juga seolah2 suamiku seakan2 jijik..malah perlahan2 wang nafkah diberikan pdaku jg seakan tdk memadai,fungsi aku di rumah “kami” cuma skdr utk melakukan tugas2 pembantu rumah,

Aku semakin jauh dari hdup suamiku,aku sedar aku cuma perosak kebahagiaan mereka, utk apa lg aku bertahan? aku skrg sudah tdk di perlukan suamiku lg..aku sda tdk memberi erti,suamiku akan lebih bahagia jika tiada aku menyusahkan hdupnya.. dan akhirnya aku mbt kptsan pergi meninggalkan semua ini.. selamat tgl suamiku.. biarkan aku dan anakmu serta yg kau benihkan di rahimku ini hdup bersama meski kami hdup susah takkan ku abaikan anak2ku..

Akhirnnya,anakku di lahirkan annaz naufal nama di beri dan aku telah di ceraikan talak 1.. itu pun melalui sms, saat aku pergi keluar rumah kami cuma sehelai sepinggang..alasan aku diceraikan aku digelar isteri yg nusyuz, aku kembali ke pangkuan keluargaku,aku bkerja di kilang perabot di hjung kampung alhamdulilah aku mampu menampung dua org anakku puteri dan puteraku,

suatu saat tba2 aku di temukan oleh seorg hamba allah beliau mempelawa aku tentang dunia business kecantikan,mula2 aku cuma jd dropship sambil bekerja d kilang dan menjual product kecantikan secara on9,& perlahan2 hdupku berubah,aku berjaya mengumpul wang yg tdk perna kulihat sbnyk angka itu jika bersama suamiku,aku mampu milikinya sndiri , aku mampu mencipta product sendiri hasil cekal dan tawakal serta berusaha,kini alhamdulilah hdupku jauh lebih berubah ,seawal usia ku mencapai umur 25tahun aku sda terkenal dgn product kecantikan keluaran ku sendiri

Aku berpindah semula ke KL utk memudahkan kerja sbb stokis product bnyk bertapak di KL ,skrg mampu mbeli apartment hasil titik peluhku sndiri,mampu membeli kereta di byr bulan dgn bank dan paling penting ibu dan ayahku ku bawa tgl bersama ku,dan skrg exsuami meroyan hampir setiap malam kol/msg aku,merayu dan memohon maaf menyesal sbb menyia2kan aku dulu,alasan rindukan anakanak sdgkn drpd naufal lahir dia tak pernah ambik tahu dari segi wang dan segalanya..aku lah ibu dan ayah,

alasan anak jg dia gunakn utk rujuk semula hbgn ni,lagi mybbkn dia meroyan isterinya tu tak perna ambik tahu ttg makan minumnya ketika dia terlantar dhospital (eksident kereta semasa pulang dari ofice)rumah mcm tongkang pecah sering keluar berfoya-foya bersama rakan2 dann sering mlwn apabila d tegur oleh bekas suamiku tdk pandai memasak semua ini pun aku mengentahui melaluiexmentua yg mc berhubung dgn ku,aku sudah tidak mahu masuk cmpur lg urusan mereka,bagiku urusan rumahtangga mereka tak beri erti pdku kini,dan aku tdk mau ambik tahu..insyaallah 2017 ni membuka lembaran utkku,loan bank pengurus syarikat kenakan utk diriku telah diluluskn bahawa akhirnya ak akan membuka cwgn kosmetik di negeri lain pula empayar legasi product ku akan ku kormesialkn seluruh negara itu cita2ku sigadis kampung janda anak 2,hehe insyaAllah. saya yakin dgn hikmah,Allah dah susun jalan cerita hdup kita seindahnya,Allah takkan uji manusia d luar kemampuannya,raudah,naufal syg anak mama,awk penguat mama..tnpa raudah & naufal

mama mungkin tak sekuat ni,rezeki kta takkan melimpah ruah mcm ni,para wanita kat luar sana buktikan kat kaum llki yg kita jgak mampu berdiri di kaki sndiri.. yakin dgn rezeki allah,dan kpd bekas suamiku maaf ludah tak kan pernah di jilat semula,saya selesa bergelar janda skrg.. janda bukan sbrg janda,saya janda tak kacau laki org noh. peace. salam

Sumber langitbiru